اطلس سایپا

پیش‌فروش سایپا اطلس در آخرین هفته اردیبهشت‌ماه با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

خودرو اطلس، محصول جدید سایپا که پیش‌فروش آن در آخرین هفته اردیبهشت‌ماه با استقبال گسترده‌ای مواجه شد، در بازار آزاد نیز به جمع خودروهای پرتقاضان پیوسته است. به گفته فعالان بازار، درحالی‌که پیش از این خودروهایی مانند 206 و تیبا2 جزو انتخاب‌های اول جوانان و بانوان بود، با توقف تولید این هاچ‌بک‌های داخلی، در کنار محصولاتی همچون کوییک و 207، خودرو جدید اطلس نیز بسیار مقبول طبع این دسته از مشتریان و همچنین زوج‌های جوان و خانواده‌های کم‌جمعیت قرار گرفته است.

قیمت رقابتی خودرو «اطلس» در بازار

در میان هاچ‌بک‌هایی که از قبل جایگاه خودرو را در بازار تثبیت کرده‌اند و درحال‌حاضر معدود نمونه‌های صفرکیلومتر آن‌ها با مدل‌های 1401 یا 1402 در بازار یافت می‌شود، خودرو 206 تیپ 2 با مدل 1401 نزدیک به 600میلیون تومان قیمت خورده است. 206 با سقف شیشه‌ای و مدل 1402 نیز حدود 650میلیون تومان قیمت دارد.

خودرو تیبا2 نیز با مدل 1401 حدود 400میلیون تومان قیمت دارد. اما در میان محصولاتی که روی خط تولید هستند، کوییک در ارزان‌ترین تیپ در حال تولید خود یعنی GX حدود 420میلیون تومان و در گران‌ترین تیپ خود یعنی کوییک اتوماتیک دورنگ با مدل 1402 حدود 550میلیون تومان قیمت خورده است.

خودرو 207 نیز در ارزان‌ترین تیپ خود یعنی TU3 با استانداردهای 85گانه با قیمت حدود 640تومان و در گران‌ترین تیپ خود یعنی 207 اتوماتیک پانورامای ارتقایافته با قیمت حدود یک‌میلیارد و 20میلیون تومان معامله می‌شود. این در حالی است که از یک‌سو، برخی از خودروهای مذکور، مانند 206 و تیبا2 دیگر تولید ندارند و به همین دلیل نسخه‌های صفرکیلومتر آن‌ها در بازار با مدل‌ سال‌های قبل و فاقد گارانتی یافت می‌شود. اما کوییک مانند 207 همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است، با این تفاوت که کوییک در گران‌ترین تیپ خود نیز زیر 600میلیون تومان قیمت دارد و خودرو 207 حتی در ارزان‌ترین تیپ خود (با موتور 206) بالای 600میلیون تومان قیمت خورده است.

در میان خودرو اطلس نیز با تیپ عرضه‌شده فعلی یعنی G که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت، زیر 600میلیون تومان یعنی حدود 570میلیون تومان در بازار قیمت دارد که با در نظر گرفتن مظنه مذکور، قیمتی رقابتی محسوب می‌شود.

طراحی به‌روز «اطلس»

جلوپنجره اطلس به‌صورت شش‌ضلعی و با خطوط عمودی کرومی و چراغ‌های جلو آن با ظاهری کشیده و نسبتا باریک طراحی شده است. در دو طرف سپر جلو، چراغ‌های مه‌شکن دایره‌ای‌شکل داخل یک قاب کرومی جانمایی شده و میان آن‌ها نیز یک ورودی دیگر قرار گرفته است.

چراغ‌های عقب اطلس کشیده و Cمانند بوده و به‌صورت دو تکه طراحی شده که نمای خوبی به این بخش خودرو بخشیده است. برخلاف کوییک که محل نصب پلاکش بر روی در صندوق بود، قاب پلاک اطلس روی سپر آن تعبیه شده است. در داخل این خودرو شاهد تریم دورنگ هستیم. داشبورد اطلس میزبان یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ بوده که به‌صورت بیرون‌زده طراحی شده است.

دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع هم به صورت دایره‌ای‌شکل طراحی شده و در انتهای داشبورد هم بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و برخی کلیدهای کنترلی خودرو جا خوش کرده‌اند. کلاستر اطلس یادآور صفحه‌کیلومتر خودرو X22 در نسخه پایه آن است. غربیلک فرمان هم ظاهری اسپرت دارد و به‌صورت D کات طراحی شده است. متریال به کار رفته در داشبورد و کابین اطلس نسبت به کوییک کیفیت بالاتری دارد. از نظر فضای اتاق و کابین نیز این خودرو شبیه به کوییک بوده و فضای پا و سر برای سرنشینان جلو مناسب ارزیابی می‌شود.

قوای محرکه کم‌استهلاک و با دوام

قلب تپنده سایپا اطلس، نسل جدید پیشرانه معروف M15 با کد M15GSI بوده که یک پیشرانه چهارسیلندر هشت‌سوپاپ 1.5 لیتری است و توانایی تولید حدود 92 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

این پیشرانه نسبت به نسل قبلی خود تغییراتی در سرسیلندر و هدرز داشته و همچنین به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز شده است که باعث می‌شود گشتاور بیشتری در دورهای پایین‌تر در دسترس باشد.

جعبه‌دنده نسخه دستی اطلس از نوع پنجسرعته دستی و در نسخه اتوماتیک از نوع CVT است که در هر دو نسخه، نیروی پیشرانه را به محور جلو خودرو منتقل می‌کند. میزان مصرف سوخت نسخه دستی این خودرو حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ و باک ۴۱ لیتری است.

امکانات رفاهی و ایمنی جدید

اطلس از امکاناتی نظیر در این خودرو امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، رینگ ۱۴اینچی آلومینیومی، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ‌ بدرقه، کامپیوتر سفر، چراغ‌های روشنایی روز، رادیو پخش (AUX ،USB و بلوتوث)، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سنسور نور و... برخوردار است. این خودرو همچنین به صفحه نمایش ۷ اینچ مالتی‌مدیا، دوربین عقب، آنتن سقفی کوسه‌ای، آینه‌های تاشو برقی، تریم داخلی دورنگ، کروزکنترل و محدودکننده سرعت، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سانروف، سقف با رنگ متفاوت، صندلی برقی دوحالته راننده، گرمکن صندلی راننده، شیشه دودی عقب، سنسور باران، ۲ توییتر و رادار نقطه کور مجهز است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 2
    عالی.....
  • علی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 1
    خرید خودرو از سایپا اشتباه است چون هیچ احترامی به مشتری نمی گذارد و خودرو بی کیفیت رو تحویل می دهد و پاسخگوهم نیست.چیزی بنام مشتری مداری را به رسمیت نمی شناسد.
  • آمنه IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    6 0
    طرح جوانی جمعیت فعلا یکسال اسم نوشتیم تحویل ندادن خدا ازشون نگذره
  • رضا IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    3 1
    با ۶۰۰ ملیون تو دبی بهترین ماشین و میتونی بخری.تا کی مردم باید این تولیدات بی کیفیت و سوار بشن.معلوم نیست
  • احسان IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    0 0
    سوار شدن ماشین ایرانی یعنی بازی کردن با جون خودت
  • ایمان IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    0 0
    من شغلم مرتبت با خودرو اگه دنبال یه ماشین نرم و بی دردسر میگردین حتما اطلس شمارو راضی میکنه
  • مرتضی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    0 0
    بجای اینکه 600 بدین اطلس 400 بدین کوییک‌ Gx جدید مدل صفر بگیرین
  • حسین IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    0 0
    توکشوری که مشتری معنی ندارد وضعیت‌ ازاینکه است بدترهم میشوددوتاخودرو سازچه عرض کنم مونتاژ کارهیچ انتظاری نیست
  • H,l IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    0 0
    خداوکیلی ۶۰۰ تومن بدی جا چی سوار بشی ماشینهای مدل ۸۵ پارس و ۲۰۶ و . دارن با زانتیا کورس میزارن ،،،اطلس،،، خوبه بخرید
  • منصور IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    1 0
    از سستی سالار هست که گرگ آدمیخوار میشه ،صنعتی که دست دولت باشه بهتر از این نمیشه نه رقابتی نه پیشرفتی هرچی دلشون میخواد توی پاچه ی خلق الله میکنن،هیچ احترامی هم برای ملت قایل نیستن
  • عادل IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    1 0
    شبیه سگ ماهی میمونه همون تیبا دیگه
  • مهدی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    0 0
    ای وای برما

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =